Dowiedz się więcej o wartościowych suplementach, produktach i najnowszych badaniach w świecie etycznych witamin

Powrót do Szkoły?

Czy dopiero idą do przedszkola czy kończą uniwersytet  – twoje dzieci i ich zdrowie są najważniejsze. W końcu gdy dzieci są zdrowe, oznacza to mniej stresu też dla Ciebie.


Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na odżywianie. Nie jest to żadnym zaskoczeniem, że podstawą dobrego zdrowia u osób dorosłych i dzieci jest wielokolorowa zróżnicowana dieta oparta na całej gamie owoców i warzyw, roślinach strączkowych, orzechach i nasionach, dobrej jakości tłustych rybach i ograniczonej ilości mięsa, cukru i alkoholu. W miarę możliwości warto wybierać żywność ekologiczną, aby wyeliminować z żywności  pestycydy i inne środki chemiczne. Zaplanuj dania wcześniej i ugotuj na raz większą ilość. Zaangażuj dzieci do przygotowania posiłków, a najbardziej skomplikowane przepisy zostaw na weekend.

Aby prawidłowo zdiagnozować chorobę dziecka, zawsze zasięgnij porady lekarza. Przy chorobach przewlekłych takich jak egzema, rozważ współpracę z dietetykiem, aby przeanalizować dietę, wykluczyć z diety  na kilka tygodni częste przyczyny chorób takie jak pszenica i produkty mleczne, a następnie wprowadź je z powrotem  obserwując, czy objawy utrzymują się czy ustępują. 


ODPORNOŚĆ


Jak wiemy  dzieci wciąż rosną i czasami nie otrzymują w pokarmach wystarczającej ilości witaminy A i E. Dotyczy to w szczególności dzieci z niezbyt zróżnicowaną dietą. Również witaminę D trudno jest dostarczyć z pożywieniem. Dlatego też Ministerstwo Zdrowia (w Wielkiej Brytanii) rekomenduje, aby dzieci w wieku od sześciu miesięcy do piątego roku życia codziennie przyjmowały suplementy diety z witaminą A, C  i D, aby wzmocnić układ odpornościowy oraz ze względu na wiele innych korzyści zdrowotnych.

 

W badaniach poświęconych stosowaniu suplementów probiotycznych u dzieci wykazano, że można za ich pomocą wzmacniać układ odpornościowy dzieci oraz zredukować infekcje, liczbę dni chorobowych oraz stosowanie leków, w tym leków na przeziębienie i grypę oraz antybiotyków.

 

EGZEMA


Probiotyki wykazują jeszcze inne korzyści, na przykład zmniejszają nasilenie problemów skórnych takich jak egzema oraz atopowe zapalenie skóry. Niektóre szczepy korzystnych bakterii w tym

L Rhamnosus GG są zalecane w zapobieganiu i leczeniu egzemy u niemowląt i dzieci. Warto też poszukać suplementu zawierającego ekologiczny olej rybny, aby dostarczyć egzogenne kwasy tłuszczowe omega 3, które zmniejszają stan zapalny.

  

ODŻYWIANIE

Wybrzydzanie przy jedzeniu może zaburzyć szczęśliwe życie rodzinne. Warto pokazać dzieciom szeroką gamę wielokolorowej żywności  już od najmłodszego wieku i nauczyć zasady „zawsze spróbuj”, czyli spróbuj zanim odrzucisz. Warto też dodać do diety dobrej jakości multiwitaminę dla dzieci, która uspokoi rodziców w czasie transformacji dziecka  z marudy na smakosza.

Spodobał Ci się tekt poleć go znajomym:

Produkty które mogą Cię zainteresować